donderdag 28 juni 2012

Aankondiging en nog veel meer

Goede morgen.

Marleen Jonkers uit Helmond houdt op 9 september aanstaande open huis waarbij de werkstukken van de cursisten te bezichtigen zijn.



Als jullie in de gelegenheid zijn zou ik er zeker gaan kijken, volgens de cursisten is het echt een succes!


Gisteren heb ik de ster en de vogel kunnen maken van de 5e maand van de Jules. Met de zijkanten wacht ik nog even op instructies, er zit een foutje in de afmeting van de blokjes in het patroon die aan de zijkanten komen.


Het ziet er nu allemaal veel completer uit, en nu moet alles nog afgewerkt worden en doorgequilt natuurlijk. Ik probeer altijd een beetje mijn eigen inbreng door te voeren. Nu heb ik een strikje en een bedel aan de halsband van de hond genaaid. Als het straks doorgequilt is ziet het er pas echt mooi uit.

Ik heb nu straks 5 blokken af en een rechte lap als ik alles tegen elkaar aanleg. Dan wordt het tijd om alvast wat lappen aan elkaar te zetten. Hoe dat moet leer ik deze zomer tijdens een ochtendcursus bij Dorry in Tilburg. Natuurlijk kun je wachten tot je alle 12 lappen af hebt maar dan is de quilt zo groot als een deken en erg onhandig.

Gisteren heb ik het dakterras nog onderhanden genomen en daar werd het natuurlijk wat kaal van.
Dus even naar mijn geliefde tuincentrum met het volgende resultaat:


Bomvolle winkelwagen!!!!!!




Bomvolle auto!!!!!! (maar die is maar klein hoor)




Bomvol dakterras!!!!!!!

Gelukkig heb ik een goed excuus voor al deze schitterende  overdaad: Wij gaan 's zomers nooit met vakantie.

En dan binnen nog even snel een vaasje versieren. Je zou het niet geloven, maar dit zijn zijdebloemen. De paarse bloemetjes kosten 1 euro, het groen 1,50 per stuk. Die heb ik losgeknipt en tadaaa! Dus voor zo.n 6 euro compleet versierd!


Ik vind het zo mooi dat ik de vaasjes maar eens even op mijn salon tafel zet.

Als laatste wil ik jullie mijn ring nog laten zien. Ja alweer bij Dorry gekocht. Ik gebruik hem altijd en overal...... ik liep laatst de deur uit om boodschappen te doen en ik had de ring nog om. Er zitten heerlijk kleine speldjes op die zo handig zijn bij kleine lapjes.



Prettige dag

Wietske