maandag 9 juli 2012

Work in progress



Oftewel, ik heb gisteren best wel veel gedaan.
Een week geleden had ik jullie deze foto laten zien van de Dancing Dolly's.





Die vind ik zo ontzettend leuk, en ik merk nu na een paar maanden dat ik appliceren ontzettend leuk vind, eigenlijk leuker dan gewoon maar lapjes aan elkaar zetten. Gisteren ben ik dus verder gegaan met de bloemen. Een paar had ik er al, maar ik heb er nog 2 bijgemaakt. En het halve hartje heb ik ook gemaakt. Ik wil het uiteraard anders doen dan in het boek staat. Volgens mij maak ik nooit iets wat precies als patroon aangegeven wordt. Ik vind het leuker om mijn eigen fantasie te gebruiken en al die grote lappen vind ik niet zo geschikt. Ons huis is al zo vol............. Maar ik zag bij Ria ontzettende handige gordijnroedes aan de muur hangen waar ze haar quilts overheen gehangen had. Volgens mijn lief moest ik dan eerst eens een quilt afmaken........

Vandaag zal ik een Dancing Dolly (oftewel een dansende dame) gaan maken zodat ik het geheel in beeld heb. Gisteravond laat is het eerste hartje nog gemaakt en verder wil ik de dubbele hexagonnen die we vorige week bij Marijke geleerd hebben gaan gebruiken. Die vind ik helemaal het einde.




Nou kunnen jullie eens zien wat een bende ik er van maak als ik goed bezig ben. Ik vraag mij af of dat bij jullie ook het geval is......
Maar goed, het resultaat telt en daar gaat het om.


Vandaag dus weer lekker verder. Ik maak uiteraard extra bloemen voor zusje. Zij gaat binnenkort een paar weken op vakantie en ik weet niet of ze aan bloemen toekomt. We wachten gewoon af, het maakt niet uit. Zo te zien is ze wel bezig met de voorbereiding van iets. Ik ben benieuwd.



Vanmorgen vroeg heb ik het randje van de Jules er al met de naaimachine aangemaakt en ik wil vandaag de lap afmaken.


Zusje heeft ook een Jules, een echte maar die heet  Noah. Het is een  schitterende hond, heel erg lief maar volgens mij denkt ze nu al dat ze mee moet in de auto.


Nou ze moet nog heel even geduld hebben.

Fijne dag en groetjes

Wietske