zaterdag 7 juli 2012

en weer een nieuw verslagje

Na een hevig onweer donderdagnacht begon de dag gisteren frisjes. In ieder geval was het nog geen weer om buiten te zitten maar wel heerlijk om de ramen eens flink open te zetten en de kamer een goede stofbeurt te geven. Daarna heb ik prachtige verse bloemen gekocht op de markt.


En nou we het toch over bloemen hebben wil ik jullie even een kijkje geven in onze badkamer. Daar hangt een schilderij, gemaakt door jongste. Zij heeft de kunstacademie gedaan en een kleine 2 jaar geleden van ons de officiële opdracht gehad om de muur te versieren met bloemen en de door ons opgegeven tekst. We genieten nog iedere dag van deze prachtige tekening, en uiteraard ook van onze verbouwde badkamer.




Maar terug naar de kamer. Wat past er nou beter bij een opgeruimde kamer dan een nette kast met stofjes............ Nou de bovenkant dan hè? We gaan niet daar beneden achter de deurtjes kijken.



Na de middag ben ik met manlief op de fiets gestapt voor ons rondje Bossche Broek. Hij werkte gisteren thuis en was al vroeg begonnen, dus een beetje frisse lucht was wel lekker. Hoe gaat dat nou met die grote rollen hooi daar in het land. Het heeft zo geregend en dan is alles toch kletsnat? ik heb er geen verstand van hoor, maar dit is toch niet het tijdstip?????


Na de middag ben ik (samen met Britt) begonnen met de rechterrand van de 5e maand van de Jules. Toen ik dit pakketje kreeg had ik er eigenlijk niet zo'n zin in. Ik vond het geheel er een beetje saai uitzien. Maar ik heb er ontzettend veel plezier aan gehad.  Hij moet hier en daar nog afgewerkt en doorgequilt worden maar dat doe ik morgen wel.





Ik verheug me erg op de volgende maand, blok 6. Deze lijkt me  zo leuk om te doen. In ieder geval heb ik straks na het doorquilten van maand 5 een mooie rechte lap die alvast aan elkaar kan. Dorry organiseert veel cursussen deze zomer en op een ochtend komt de techniek quilt as you go ook aan de orde. Daar ga ik heen. Tenslotte is voor mij alles nieuw, en we gaan toch niet met vakantie. En alle zangactiviteiten liggen nu toch stil, dus tijd genoeg.

Toen zusje en ik woensdag bij Marijke van atelier Hartendief waren  vertelde ze dat ze ook bezig was een nieuwe Bom voor te bereiden. Omdat ze al enkele lapjes af had liet ze die zien. Gisteren heb ik besloten om die te gaan maken. De sfeer en de kleuren zijn echt prachtig. Ik heb me al aangemeld en ze begint in het najaar.
Ik vond bij Marijke ook nog een leuk borduur pakketje, beetje winters, maar wel leuk om een keer tussendoor te doen. Ik vind dat witte garen met dat grove linnen echt prachtig, daar houd ik wel van.





Vandaag rijden we naar Maastricht en passen even een uurtje op Valentijn. Laurens moet naar zwemles en papa moet het hele weekend werken. Natuurlijk kan Valentijn wel mee naar het zwembad maar het is ook wel makkelijk als opa en oma even oppassen. We willen daarna naar het Vrijthof om te genieten van Maastricht in vakantiesfeer. Niet dat we dat in den Bosch niet hebben hoor ...........
Ik neem wat kleine lapjes mee om aan elkaar te zetten en ook nog iets om door te quilten. maar of het er van komt?



Volgens mij wil Britt hier naar bed, ze ziet er een beetje moe uit. Nou ja ze wordt ook al een dagje ouder. Jullie hebben in ieder geval weer genoeg  te lezen.

Prettig weekend allemaal

groetjes

Wietske