vrijdag 17 augustus 2012

De schulprand en een ontzettend leuke priveles




 Jullie moesten het vanochtend even zonder mijn berichtje doen, mijn bestuursfuncties voor de koren waarin ik zing vroegen aandacht. Komende donderdag beginnen de eerste koorrepetities weer.

Maar ik werd ook om 10 uur bij Dorry verwacht. Het zou een druk dagje worden want ik had me niet alleen aangemeld voor de cursus schulprand maken, maar omdat ik de vorige week niet bij de eerste les van de basiscursus kon zijn ( ik zat immers in een hotel met mijn lief en mijn  nageslacht) mocht ik die vanmiddag inhalen. Het zou anders te lastig zijn om zomaar in te voegen bij de tweede les. Er is best een hoop uitleg nodig wil je de beginselen goed onder de knie krijgen, en voor Dorry zou het lastig zijn als je dit eerst niet gedaan hebt. En aangezien het nog een beetje erg warm is, beetje vakantietijd en dus nog niet zo heel druk, maakte Dorry tijd vrij en kreeg ik een heerlijke privé les waar ik ontzettend van genoten heb.





Maar eerst terug naar vanmorgen.
We waren met 3 cursisten en in de tuin, ( o , o wat een heerlijke tuin), stond alles klaar onder een enorme nieuwe parasol.

Het was dit keer geen -ik-leg-het-jullie-uit-en-dan-mag-je-me-nadoen cursus maar een heerlijke kijk-en-schrijf-maar-gewoon-lekker-mee- cursus.
Ik ga hier dus nu ook niet uitleggen wat de stappen zijn want ik ga natuurlijk niet het gras voor Dorry's voeten wegmaaien. Daar ben ik trouwens ook helemaal niet goed in want ik ben nou eenmaal een beginneling in deze wereld en ik zou onherroepelijk vastlopen en er een grote chaos van maken.
Dus even een kleine impressie zodat jullie een idee hebben hoe mooi het er uit kan zien.






Dorry had gisteren een antieke quilt ontvangen uit Engeland. Ik heb dus echt nog nooit zoiets gezien. Als je geen ervaring hebt met quilten is het gewoon een oude deken maar nu je er zelf mee bezig bent zie je pas de details. Schitterend gewoon.



Nadat de beide dames vertrokken waren hebben we ons gebogen over de beginselen van de basisquilt.
Heel veel dingen wist ik al wel maar ook heel veel niet en het was een plezier om het eens goed uitgelegd te krijgen. Ik had van te voren al wel even nagedacht wat voor kleur ik wil gebruiken en het wordt blauw.





Gelukkig kon ze tussendoor ook aan haar eigen lapjes doorwerken dus ik zal wel geen hele lastige leerling zijn..........



Er zullen nog wel meer lapjes bijkomen maar het begin is gemaakt.

Morgen is de tweede les, van dit eerste lapje moet ik er 4 maken. Dat lukt nu denk ik niet meer, (nou ja gewoon een nachtje doorwerken hoeft geen straf te zijn) maar ik haal het wel weer in. Dus morgen weer naar Tilburg. Ik hoef mijn autootje zo langzamerhand niet meer uit te leggen waar hij heen moet, die vind de weg wel uit zich zelf.

Toen ik thuis kwam vond ik tot mijn verrassing in mijn inbox een paar prachtige foto's van mijn zwager  en onze mams in een oude Eend. Deze auto heeft 14 jaar stilgestaan in de garage, mijn zwager haalt hem eruit en hij rijdt gewoon. Mams was een beetje bang maar stapte na enig aandringen toch in. Geweldig vond ze het. Ze is 87!

Jullie moeten ook niet denken dat zusje en ik de enigen in ons gezin zijn hoor, onze moeder heeft veel kinderen, heel veel kinderen en dus ook heel veel kleinkinderen en achterkleinkinderen. Als wij haar verjaardag vieren moet dat in een zaaltje van het verzorgingshuis. je stopt ons niet zomaar in 1 kamer.



Nu maar eens eten koken, mijn lief komt zo thuis.


Prettig weekend

groetjes

Wietske