maandag 3 september 2012

En dan is het weer maandag

En dan beginnen we de dag met een blogje vanuit het Bossche.

Middelste logeert hier omdat ze straks samen met paps naar Leiden vertrekt. Daar heeft ze met man en kindjes een aantal jaren gewoond, nu woont ze in Maastricht, maar ze raken het huis in Leiden niet kwijt.

Ze hebben  nu besloten om het huis toch maar summier in te richten, enerzijds om het wat aantrekkelijker te maken, anderzijds om er zelf dan ook nog maar plezier van te hebben.

Mijn lief heeft aangeboden om een dagje vrij te nemen om haar te helpen. In de loop van de dag wordt de Zweedse firma verwacht. Ik ga niet mee want de revalidatie wacht. 3 keer in de week vraagt een strakke planning!

Zij kwam met de trein.....



En als ze komt, komt jongste natuurlijk ook. Zij komt dan op de fiets en neemt schoonzoon gezellig mee.



We besloten om het hele stel maar mee te nemen naar de Korte Putstraat.



De foto is behoorlijk bedrieglijk hoor, het zat er om 5 uur al barstensvol. Het was dit weekend
" het weekend van de liedertafel" . Op alle hoeken stonden groepjes mensen smartlappen te zingen. Niet mijn keus van liederen maar wel heel gezellig.



Nee, wij houden meer van het klassieke.
Gistermorgen hebben we voor het eerst na de zomerperiode weer een Latijnse mis gezongen in de Catharinakerk in Eindhoven. De afgelopen tijd was spannend daar. Er gaan in Eindhoven heel veel kerken dicht en in eerste instantie zou deze prachtige kerk in het centrum van de stad ook dichtgaan voor de zondagse vieringen. Voor andere activiteiten zou hij dan wel openblijven. Daarvan is men nu teruggekomen gelukkig en we gaan dus nu door  met de koren.




Nou ik kan jullie wel vertellen dat ik liever een mis zing dan de log cabin maken.

Maar ik ben een doorzetter en het is gelukt. Ik moest het gistermiddag nog een keer overdoen omdat ik een pas opgenaaid lapje per ongeluk weer afknipte......



Zou het soms beter gaan als ik buiten zit en Saar meekijkt?




Ik ben met de laatste met een donker kleurtje in het midden begonnen, volgens de uitleg moet je met licht beginnen, maar ik had even zin in wat anders.
Nou, dit avontuur heb ik ook weer gehad, op naar het volgende onderdeel van de basisquilt, die overigens helemaal blauw wordt......

Zo, nu middelste eens wakker maken, anders staat paps straks klaar en ligt zij nog te dromen. Is natuurlijk ook wel heerlijk hè? Logeren bij je vader en moeder zonder kindjes die aandacht nodig hebben.

Prettige dag

groetjes

Wietske