zondag 23 september 2012

verslag van een dagje "Noordwaarts"



We zijn gisteren op tijd vertrokken richting Oene. Het was erg rustig op de weg, misschien was de reden wel dat er een stuk van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch het hele weekend afgesloten is.
We genoten er van maar het werd pas echt mooi toen we dichter bij Oene kwamen en konden genieten van de prachtige omgeving.






En dan ben je er zomaar. Midden in het land een prachtig huis, met winkel en grote cursusruimte.


Alles gesorteerd op kleur en alles even netjes.



 Mooie overzichtelijke hoekjes overal



Heel veel stof.


De cursusruimte werd gebruikt voor de trunkshow van Ingrid, de beide grote manden stonden al klaar. Ingrid maakte nog wat laatste foto's van de winkel, ik begroette zusje die ook van de partij was, we dronken koffie en toen kon het feest beginnen.

Mijn lief had zich spoorslags uit de voeten gemaakt, hij overziet zoveel vrouwen niet. Deventer was zijn doel. Helaas was zwager er vandaag niet bij, hij had andere verplichtingen. Maar dat vindt mijn lief geen probleem, hij nam zijn fototoestel mee, maar daarover straks meer.

Wij genoten van de quilts en de daarbij behorende verhalen, tjonge, jonge wat heeft Ingrid een hoop quilts gemaakt. Ik verbaasde me erover. En dan al die verhalen erbij. Leuk, persoonlijk, en heel bijzonder!


Zusje.... heerlijk samen dezelfde passie, maar toch ieder haar geheel eigen invulling




kleine details, bijzonder mooi



De Dancing Dollies, veilig weer terug in de mand, zij ging niet rond maar mocht op afstand bezichtigd worden

deze quilts zijn allemaal rond geweest
Rond 12 uur was de show afgelopen, liepen we de winkel nog een keer door en kwam mijn lief ook weer terug. Hij had zich prima vermaakt en had een paar schitterende foto's gemaakt.







Nou over de zomer hebben we niets te klagen hoor, het weer werkte weer helemaal mee.

Onderweg hebben we een kleine lunch-stop gemaakt in Staphorst. Je gaat natuurlijk niet gewoon zitten wachten op je eten, er moeten wel even wat steekjes gezet worden.




Ons volgende doel was Groningen. Daar woont onze mams in een verzorgingshuis dat zo mooi is, zo geweldig doordacht, dat ik er iedere keer weer helemaal blij van word als we hier binnenkomen. Dit huis, aan de zuidkant van de stad staat momenteel op een landelijke 4e plaats.

Er is een gezondheidscentrum, een kinderdagverblijf, een winkel, een kapper, een restaurant... nou ja kijk zelf even mee. Mams gaat bloemschikken, zingen, ze zit in een gespreksgroep, eet in een groep, enz. enz.


Iedere zaterdag de viskraam


Overal liggen kranten en tijdschriften


Nou, ik kan jullie zeggen dat dit huis echt een prijs verdient hoor!!!

We hebben "ons" moeder eerst opgezocht in haar kamer en we hebben filmpjes en foto's bekeken van de kleinkinderen, haar achterkleinkinderen, daarna hebben we nog wat gedronken in het restaurant.

leuk hè, mams op de i-pad

Toen, als laatste op naar Assen.

Mijn lief z'n moeder is kort geleden overleden en we wilden nog even op het kerkhof kijken.


Inmiddels is de steen teruggezet en van tekst voorzien.

We waren toch nog weer redelijk op tijd thuis. Er zaten weer een paar prachtige foto's in mijn mailbox van de jonge poesjes. Die wil ik jullie toch ook nog even laten zien.






Deze week gaan de oogjes open, de poesjes maken het bijzonder goed, drinken goed en zijn erg rustig. Een nest om van te genieten, aldus het op een na jongste zusje.

Tja en dan vandaag weer een vol programma. afgelopen week belde Laurens en het gesprek ging als volgt:
" Oma, is opa  er ook? Jawel hoor. Ik geef hem even. Opa ik vind je lief en ik mis je een beetje."
Nou hier moet je toch iets mee????

Dus rijden we straks nog naar Maastricht en ja het is onze eigen keus om vandaag dus zuidwaarts te rijden. Middelste wilde best naar den Bosch komen maar met al die opgebroken wegen kunnen opa en oma beter even in de file staan dan 2 kleine kindjes, toch?

Prettige zondag

groetjes

Wietske