donderdag 11 oktober 2012

He, he, eindelijk


Jullie misten mijn blogje natuurlijk al, maar ik stond hier dus al in alle vroegte, onderweg naar Marleen in Helmond.





Het is nog steeds geen feestje om over de A2 te rijden, tenminste als je verder moet dan Boxtel. Maar goed ik was toch nog op tijd.

Ik viel met mijn neus in de boter want Monique had Nonnevotten meegenomen. Haar bakker had er een prijs mee gewonnen en daar moest natuurlijk op getrakteerd worden.


Omdat we eigenlijk geen van allen wisten hoe je dit precies schrijft heb ik het gelijk maar even opgezocht en er een foto van gemaakt, en hebben we er weer wat bijgeleerd.


Heerlijk was het, het smaakte een beetje naar oliebollen, en we genoten er ontzettend van omdat we bijna allemaal op dieet zijn/ waren. Ach ja................



Marleen is met iets nieuws bezig. Ze laat zich inspireren door een tuin die ze afgelopen zomer heeft bezocht in Engeland.
Zo mooi, de kleuren en het verschil in diepte. ik hoop dat het te zien is op de foto.


Toen we haar vroegen hoe ze nu verder gaat, legde ze uit zich daar totaal niet druk om te maken. Ze zag het vanzelf komen. Tja hier spreekt een zeer ervaren quiltster, dat is duidelijk.


Nog een verder gevorderde top, de dames zijn alvast aan het kijken welk garen er het beste bij past bij het doorquilten.

Cissy is ook weer een stukje verder gekomen.





Het was weer erg gezellig en toen we onze jas al aan hadden, elkaar een prettige vakantie wensten omdat een paar van ons volgende week weg zijn zagen we een stapeltje quilts liggen op de stoel in de kamer.
"Van wie zij die?" vroegen wij. Ohhhh, van mij". Maar Marleen toch. Overal waar je kijkt liggen de mooiste quilts. we moesten ze nog even zien.





Mijn volgende bezoek was aan Liesbeth, mijn vroegere buurvrouw-vriendin uit Eindhoven. Zij zou mij gaan helpen met mijn nieuwe probeersel, de pronkrol van jookies. Eerst even heerlijk lunchen en bijkletsen en ze had thee in overvloed.

Ook zelfgemaakt natuurlijk......

Liesbeth kan echt alles. Quilten, borduren, haken, breien! Op dit moment heeft ze twee grote werken onder handen:

Voor hun eigen bed


Voor zoonlief en zijn vriendin


Meer mag ik niet laten zien, want het is een cadeau......


Maar ik was gekomen voor mijn borduurwerk en ik wilde heel graag dat Liesbeth een keer voordeed hoe je de draden uit het linnen moet trekken en er dan weer nieuwe in moet rijgen.
Nou, ik moet jullie zeggen dat het goed was dat ik had gewacht want er zijn echt een aantal dingen waar je rekening mee moet houden:
1. Als je de rijgdraad erdoor doet kun je het beste direct 2 of 4 draadjes aftellen omdat dat makkelijk is met het uittellen.
2. Als je er een draad uittrekt, bewaar hem dan. stel dat je iets fout gedaan hebt, kun je hem er altijd weer inrijgen.
3. Als je er een draad uitgehaald hebt, doe dan wel direct de nieuwe gekleurde draad er op dezelfde manier op en neer doorheen, want anders is het effect niet goed en gaat het hele zaakje trekken.




Volgens Liesbeth gaat dit nog een hoop werk opleveren. Ik geloof het graag.

Nadat ik van Liesbeth kwam, ben ik nog even langs Francoise gereden, maar wat ik daar precies gedaan heb dat vertel ik nou nog even niet. Ergens in of na het weekend.........

Alvast een goede nachtrust gewenst. ik ben straks echt aan mijn bed toe.

groetjes

Wietske


P.S. Helemaal vergeten door de drukte van vandaag:
deel 2 van winter in blogland!