dinsdag 1 januari 2013

Nieuwe kansen in een heel nieuw jaar




En dan nu ook van mij de beste wensen voor jullie allemaal!!!!!!

Eigenlijk hoop ik dit jaar op 2 dingen, nou nee eigenlijk op 3, maar die 3e wens komt denk ik vanzelf wel uit want dat is, dat het een creatief jaar wordt. Met alle leuke blogs vol inspiratie die voorbij komen gaat dat vast wel lukken.

Heerlijk en steeds weer genieten!!!! 


En dan willen jullie natuurlijk mijn 2 andere wensen weten. In de eerste plaats hoop ik op gezondheid. Het klinkt cliché, maar ik meen het echt. 

In de tweede plaats hoop ik dat de recessie nu op z'n retour is. Bij iedereen is het merkbaar op dit moment, en ik hoop van ganser harte dat het zich nu allemaal eindelijk eens ten goede keert.

Wij waren gisteren met z'n tweetjes BA (Bewust Alleen) Jongste had nog gevraagd of we kwamen eten maar we hebben dat liefdevol afgewezen. Onze dag stond in het teken van schuiven en plannen.

Ja, ja de dagboekquilt

Vandaag ben ik ermee begonnen, en het wordt de achterkant van mijn Dancing Dollies. Uiteraard hebben we, behalve nadenken over de afmeting, ook nagedacht over het doorquilten. Het dagboek ga ik knopen in de naden, de dancing dollies wordt doorgequilt. Op elkaar met een mooie bies erom heen en als hoogtepunt het huwelijk van jongste moet het toch lukken om er iets moois van te maken. Ik combineer deze quilt met de hartjesquilt van Francoise en ga me helemaal uitleven. 

Erg belangrijk om alles af te hebben nu het nieuwe jaar begint. Mijn lief had het helemaal in z'n hoofd, wist precies hoe het moest en ik mocht me er vooral niet mee bemoeien. Nou dat heb ik dan ook maar niet gedaan.




Ik ben maar aan het appliceren geslagen. Maar uiteindelijk had mijn lief de eerste maand klaar en kon ik aan de slag om alle lapjes aan elkaar te naaien.



Het hele jaar ligt nu klaar, en 2 maanden
zijn aan elkaar genaaid


de armpjes zitten er nog niet helemaal aan

Gelukkig had ik veel stof over, zodat dezelfde lapjes
ook terugkomen in het dagboek

Met de meisjes gaat het goed, ik ben al een eind gevorderd met het appliceren van de 2e lap en ik kan binnenkort beginnen met de jurkjes van het 3e deel. Daar zullen ongetwijfeld veel mooie stofjes uit de bruidswinkel bij gebruikt worden.

Vandaag maar eens kijken hoe ver ik kom.

Hele fijne dag nog, hopen dat het hier eindelijk eens droog wordt...........

groetjes

Wietske