vrijdag 29 maart 2013

Zusjes.......


Wat is dat toch met zusjes??????

Zodra ze elkaar zien willen ze alleen maar kletsen en waarover?
Och dat weet je soms niet eens meer.

Maar wat was het gezellig

Natuurlijk was ik weer veel te vroeg gistermorgen, maar gelukkig heb je dan altijd je handwerkjes om het wachten aangenaam te maken.

Jongste zou namelijk hierheen komen zodat we samen in mijn auto naar Maastricht konden rijden.

even mijn dagboek bijwerken

de enveloppen voor de winnaars
klaar zetten

de bekende blauwe doosjes vullen
voor Laurens en Valentijn

En ik kon nog mooi een bloemetje
voor de Sweet Hearts knippen

Jongste kwam op een dusdanig tijdstip dat we geen last meer hadden van file's, dus we reden snel naar Maastricht.

middelste had gezorgd
voor cadeautjes
die bijzonder goed
in de smaak vielen

En dan gaan de zussen los hoor, je komt er met geen speld meer tussen, zelfs ik niet, en dat zegt wat. 

Gelukkig had ik mijn Dancing Dollies meegenomen dus ik kon nog mooi een paar steekjes zetten.

Valentijn ziet zijn kans schoon

mamma is toch te druk

Waar gaan we lunchen? Pappa trakteert. Hij is er dan wel niet bij, maar.........zijn betaalpasje is er natuurlijk wel. Als we maar niet te ver hoeven te lopen want daar hebben we geen zin in. Dan is de binnenstad geen optie, maar zoeken we een restaurant aan de kant van de stad, ongeveer 10 stappen buiten de deur.




Nou jongens, kletsen jullie vooral
rustig door.......

ik vermaak mij prima met mijn oma 

Na de middag moet Valentijn natuurlijk nodig zijn slaapje doen maar ook Laurens moet opgehaald van school.
En dan ontstaat het dilemma. Wie gaat mee om in de klas van Laurens te kijken?

Oma, die vroeger kleuterjuf is geweest of Juut die bij de uitgeverij werkt die o.a verantwoordelijk is voor  de totstandkoming van de Bobo? Ze wil nu wel eens met eigen ogen zien of de school  zich hier ook mee bezig houdt.

Jullie raden het al: Juut gaat mee en oma past op.

en ja hoor


op de school van Laurens

speelt Bobo een hele grote rol. De school is
dus goedgekeurd

Het was een heerlijk dagje, de zusjes zijn weer helemaal bij gekletst, oma is weer helemaal opgeladen, en de terugtocht kan beginnen. Dit gekozen tijdstip was niet zo handig, we hebben er toch wel zo'n 2 uur over gedaan.

En dan vind je thuis in je mails een prachtige foto van jouw zusje. ook zo heerlijk. Ook wij verstaan de kunst van het kletsen en onze mannen verbazen zich er soms over dat ook zij er vaak geen speld tussen kunnen krijgen.

Zusje heeft hard gewerkt

Prachtige kleurtjes en zo mooi gemaakt

Ik wens jullie een heel fijn lang weekend, geniet van de paasdagen. Mijn lief is ook vandaag al vrij, dus ik las een hele- kleine-paar-dagen-blogpauze-in.

Volgende week meld ik me weer

groetjes

Wietske