zondag 17 augustus 2014

Betrekkelijke rust


Bij Fedde kan nu ieder moment de baby geboren worden en om de wachttijd enigszins te verkorten en om de rust een beetje te handhaven, mocht hij gistermorgen even op bezoek bij de heer

B. Smit 

om iets uit te zoeken voor de broodnodige afleiding.


Fedde is een bijzonder gestructureerd kind en zet graag alles netjes neer, het liefst in een rijtje. Zo grappig om te zien dat hij precies
dezelfde dingen doet als zijn pappa, onze oudste.

Als je goed kijkt ligt hij bovenop een rode knuffel, cadeau gedaan door ons, zijn opa en oma, toen wij hoorden dat er weer een baby kwam.

Fedde vond dat deze knuffel hem toebehoord en dus moest ik gisteren eens even weer naar mijn lievelingswinkel om nog een nieuw exemplaar voor de nieuwe baby te kopen.


Heerlijke winkel


waar gelukkig ook heel veel meisjesspullen zijn


En dan zie ik ineens wat ik al die tijd, sinds wij het atelier in de achterkamer hebben, mis, om mijn spullen in op te bergen. Nu staat alles in dozen en doosjes om mijn stoel heen. 

keurig gerangschikt, dat wel

Maar deze mand……..

Wat een beauty



En wat past hij precies op de plek waar ik hem gedacht had

Naast mijn stoel


Zo groot en in een keer al mijn problemen opgelost. Herman zette er viltdoppen onder zodat ik hem 's avonds bij iedere gewenste andere stoel neer kan zetten en ik altijd alles om me heen heb.

Laat de winteravonden maar komen.


Binnenkort beginnen de applicatielessen en Janine, zij gaat de lessen verzorgen, vertelde mij laatst dat er materiaal is waar je gewoon met de strijkbout overheen kunt.
Dat hadden we besteld en het kwam vrijdag binnen.


Geen kartonnetjes meer en geen paternoplaat dat niet onder het strijkijzer kan.


En, omdat het rustig is in de winkel krijg ik gelijk een verkorte cursus van Janine


En ziedaar, de prachtigste cirkels in alle soorten en maten kunnen er gemaakt worden.
En Janine heeft in een klap weer lesmateriaal.


We hoefden gisteravond niet eens te koken, alleen maar naar dit restaurant vlak over de grens in België te rijden waar mijn vriendin haar verjaardag vierde.

Het was gezellig!!!!




John en Irene, dank je wel voor een super gezellige avond in goed gezelschap!!!


Gisteren heb ik gelijk mijn randjes geborduurd zodat ik me vandaag weer bezig kan houden met andere stoffige zaken, tenminste zolang de baby er nog niet is…….

Morgen zal ik eens laten zien wat ik zoal geproduceerd heb de afgelopen dagen

Alles zit in de mand!!!!


Fijne zondag
groetjes

Wietske