vrijdag 3 juli 2015

Ai…...

Geen gas in de keuken. 

Hoe kan dat nou???????

Wij kookten op inductie, en we willen nu gaan koken op gas.
Onvoorzien overleg dus want er zit een gasaansluiting in de achterkamer naast de open haard, maar de buis kan niet door de muur heen want daar zit een ijzeren balk onderin.

Dan maar vanuit de CV ruimte onder het dakterras door

Hier er in……


en daar er weer uit


En omdat we naar de overkant van de keuken verhuizen voor het kookgebeuren moeten alle leidingen via het plafond naar de overkant verhuizen


Van mijn dakterras is niet veel meer over


En zeker met die extreme hitte……

En mijn mannen? 

Die werken gewoon door in de brandende zon


Ik breng ook maar eens weer ijsjes bij de jongens beneden.

Ha, ze hebben grint in het tuintje gestort en het boompje staat er ook al.


Houten betimmering om het af te werken. Wij mogen het straks verder aankleden.
Dit tuintje zal niet voor algemeen dagelijks gebruik bedoeld zijn, maar

och…….

We zien wel


Door naar de gymzaal. 

Ook zij moeten volgende week klaar zijn, dus er wordt hard gewerkt. 

Vrijdag 4 september is de opening en dan zijn wij al een maand open, en bereiden wij ons al voor op de 1e cursusdag van 

Juud op 5 september:

De beginnerscursus. 

Zij hebben de primeur om in ons nieuwe cursuslokaal les te krijgen.


Ik heb mij gisteren, heel toepasselijk, bezig gehouden met deel 7 van de Jules
Een heerlijk winters deel.


Op naar deel 8


Tja en waar staat onze keuken - die - nog - ingebouwd - moet - worden - in de winkel?
Even zo lang bij de buren…….

Die hadden ruimte en vonden het prima.


Vandaag komen onze stoere mannen niet. Ze hebben zo ongelooflijk hard gewerkt en de toestand van de vloer is zodanig dat er gewoon een tegelvloer overheen gelegd kan worden, ze zijn er voor nu klaar mee.

We kwamen tot de conclusie dat hier vroeger de badkamer gezeten moet hebben.

Helaas is de vloer niet geschikt om onze nieuwe keuken op te zetten……

De komende dagen mag ik er nog even van genieten


Maandag en dinsdag de stukadoor en dan kan het opbouwen gaan beginnen

En ik weet nu al dat ik straks vanuit mijn mooie nieuwe quilt-en eetkamer mijn schouw precies kan zien


Ik kan niet wachten……..

Prettig weekend
groetjes

Wietske