zaterdag 5 september 2015

Hierbij openen wij…….


De Gymzaal!!

Onze nieuwe buren en het is vrijdag 4 september 10.00 uur in de ochtend als het startsein gegeven wordt en de gymzaal in gebruik genomen wordt.

Bekende sporters, waarvan ik er niet één ken…

Maar ik ben ook helemaal niet van het sporten.


De kinderen van 2 basisscholen openen hun sportcarrière op de basisschool in deze prachtige zaal .


De schilderingen op de muren


zijn helemaal af

  
en maken het tot een prachtig geheel


 allemaal nagelnieuw en modern


Met foto's van hoe het vroeger was toen er op deze plek nog een garage stond.


En hoe het er nu uit ziet


De stroom scholieren en hun ouders wordt steeds meer en meer. Tot half 4 is er open huis en is het een drukte van belang.

Uiteraard komen er ook veel mensen in de winkel kijken.


Vriendinnetje Monique uit het Noorden. Weten jullie gelijk wie de cursus quilten op de naaimachine gaat geven.

Zij snijdt haar stoffen zelf.


Haar vriendin Klara en de hond mocht ook mee.


En dan komen er stoffen binnen
deze wilde ik zo graag


Ik ben er zo blij mee


Hierbij openen wij:…..

Onze cursus ruimte voor het eerst voor de lessen in gebruik.

Nou daar ging nog wel een logeerpartijtje aan vooraf want Juud die vandaag begon aan de beginnerslessen kwam een nachtje slapen.


Oh Wietske heb jij een MB'tje voor mij? Ik heb niks extra's bij me.

En dus scharrel ik een trui op van Herman, mijn MB'tje want ik heb er 2 en ik had net nieuwe sokken gekocht de afgelopen week.

Van die heerlijke zachte.

Ze blijven hier voor de volgende keer,
Want die komt gauw.


Wij gingen laat slapen…….
Tegen enen!

Veel te laat, maar och als je aan quilten denkt wordt je vanzelf weer fit


Ik krijg al vroeg privé les en adviezen


Oh Juud weet zo veel. Ik slurp de informatie op.
Over patronen, schema's, sterren, workshops, stoffen, busreizen en quilts.


 We moeten echt naar beneden, en wat voel ik me dan bevoorrecht.


Eindelijk, eindelijk de eerste les in mijn eigen cursusruimte, en al gaat het dan over zo iets simpels als een stof - schaar……


Het is zo leuk allemaal


de eerste steekjes van Dyah, die echt, echt nu begint……


en Marga, die het al zo lang doet, maar gewoon zin in deze lessen heeft.
Zo leuk de combinatie van een aantal beginnelingen en sommigen die al jaren quilten.


"Nou ja Juud,
sigaar uit eigen doos?"

De ochtend vloog om en over 14 dagen de 2e les en aansluitend dan de Dear Jane lessen.


En dan gaat Juud (oeps, jas vergeten maar ik kom gauw weer)

en komt Françoise een ontzettend lief cadeautje brengen.


Voorlopig staat hij bij het kindernaaimachientje.


Ons weekend begint nu.
Het was een drukke week met iedere dag bezoek, en nog veel meer.
Nu rust en morgen een dagje naar Maastricht. Ik krijg heimwee naar de kindjes daar en dan moet ik er heen.

Alvast voor volgende week zondag 13 september:

We hebben een besloten bijeenkomst voor Stonefieldsgangers die bij Bossche Quilts & Meer de Stonefields hebben gemaakt maar omdat het 

Open Monumenten dag 
is,

is de quiltwinkel zondag ook open van 12.00 tot 16.00 uur.

De overige winkels in de binnenstad gaan ook om 12 uur open.


Fijn weekend

groetjes

Wietske