zaterdag 21 mei 2016

En terwijl iedereen nog slaapt…...

Loop ik al weer te stuiteren door het huis. 

Het was een latertje gisteravond en de lessen van Juud gaan ook in de avonduren gewoon door.
Eerst even een overhoring of ik het allemaal nog weet…….


Mijn docent is uiterst tevreden


over het resultaat van mijn noeste arbeid van de afgelopen 2 weken.

We gaan voor nog meer smalle randjes, haast te smal om ze keurig netjes te krijgen maar het gaat mij lukken.
Gegarandeerd!!!!


En hoewel Juud altijd zegt: "begin niet aan een nieuwe rand voordat je de vorige af hebt", ben ik er toch stiekem aan begonnen
Uiteraard…..

Waarom ook niet


Omdat het de laatste keer is dat Juud hier logeert, hebben we onze vriendschap gevierd in ons mooie eetstraatje


samen, met z'n tweetjes, heerlijk eten met een wijntje er bij.


en ook dan gaan de lessen gewoon door
biesjes, randjes

  
en kijk, zo moet je dat doen met de mrs. Billings.
Ik doe je het straks thuis nog een keer voor…….


Het was een volle lesmiddag met de beginners gistermiddag. 

Ronde vormen, Log Cabin, en weten jullie wel waarom je eigenlijk voor de donkere kleur onderin en de lichte kleur bovenin kiest?



Er wordt ijverig meegeschreven
voor thuis


En kijk hoe anders een stof er uit ziet als je een gedeelte afdekt


We gaan nog een keer naar de snijmat voor de inches en de centimeters


en hoe krijg je het allemaal precies zo als het moet?


Het hart als laatste met reverse appliqué.

mooie kleine onzichtbare steekjes, de "jij en ikke steek"


Nog één keer komen de beginners samen om hun lessen af te ronden.

Straks om 10 uur de laatste Dear Jane les en vanmiddag de laatste van 3 lessen "quilten met de hand"


Het logeren is dus afgelopen.

Jammer, ik ga de avonden en het logeren met Juud missen en niet alleen maar omdat ik er zo veel van op steek.

Samen aan tafel en gauw naar de winkel gaan om een stofje te zoeken, het is allemaal te leuk!!!


Ik kan weer verder, en zeker de Burnt vind ik heerlijk om aan te werken


smal biesje, puntjes recht tegenover elkaar….

Ben ik nu een allrounder? 
Of valt er nog veel meer te ontdekken aan deze fantastische hobby!!!!!


Om 10 uur gaan we open en ik verheug me op weer  een vrolijke dag met veel blije mensen.

groetjes

Wietske