dinsdag 26 juni 2012

The day after.........

Lastig hoor, zo'n dag na twee spetterende dagen. Je moet weer helemaal in je ritme komen. Gelukkig had ik voldoende afleiding, gistermorgen moest ik notuleren in Nuenen, en gistermiddag weer zingen met het ad hoc koor in Helmond. Soms denk ik wel eens dat we beter in Eindhoven hadden kunnen blijven wonen. Maar dat is dan ook maar heel soms hoor want ik zou toch niet graag weggaan uit het centrum van Den Bosch.

Maar goed, de vergaderingen zijn nu ook even gestopt tot eind augustus en ook het zingen was voor het laatst. In september begint het ad hoc koor weer voor een heel seizoen in het kunstcentrum van Helmond. Ik houd het nog even in overweging wat ik ga doen. Het is erg leuk om te doen vooral omdat er geen dead- line aan zit, zoals bij de andere koren wel het geval is.
Maar het is iedere keer een eind rijden en soms vind ik dat mijn quiltdagjes een beetje in het gedrang komen.

Maar gelukkig, vandaag kan ik weer eens voluit aan de bak met mijn stofjes. Het uitwerken van de notulen van gisteren laat ik lekker even tot morgen liggen.
Gisteren kwamen de lapjes van de nieuwe maand van de Jules binnen.






Deze keer is de 5e maand aan de beurt. Soms, als ik zo.n pakketje met lapjes binnenkrijg (want meer dan dit is het niet) ben ik er zelf verbaasd over dat er na een dag of 2 weer een mooi werkstukje klaar is. Alhoewel 2 dagen is misschien iets te optimistisch want er zitten kleine stukjes aan de zijkant die nog wel even veel werk zullen vragen.
Maar vandaag heb ik tijd gelukkig. Gisteravond heb ik alle patroontjes al geknipt en hier en daar op de stof gelegd. Het ziet er een beetje onoverzichtelijk uit, maar in werkelijkheid is het heel makkelijk.


Natuurlijk moesten we gisteravond eerst nog een rondje fietsen maar daarna kon ik toch nog alvast een begin maken. Daar slaap je altijd goed op.


 Ik ben nooit zo erg van het uitmeten enzo. Dat werkt bij mij niet, het wordt toch altijd anders. Het voordeel van quilten is dat niets moet. Je kiest de manier die voor jou het prettigst is.

Nog even iets anders. Heel soms vragen mensen mij waarom het zo moeilijk is om te reageren onderaan een berichtje. Dochterlief heeft daarom een linkje anoniem geplaatst helemaal onderaan. Je klikt dan op reageer als, daarna zie je anoniem staan als je rechts op het kleine driehoekje klikt. Maar ik vind het natuurlijk wel leuk als je je naam erbij zet...........

Prettige dag

groetjes

Wietske