dinsdag 12 juni 2012

vandaag moet ik het doen!!!!!!

Ik had jullie vorige week al foto's gestuurd van het boek van Reiko Kato, mijn dream quilts heet het boek. Ik vind dit zo mooi dat ik probeer om vandaag iets te maken. Zoals jullie kunnen zien is het begin gemaakt. De resultaten zien jullie later, vanavond of morgenvroeg. Gelukkig, voor mij dan, regent het weer en hoef ik geen boodschappen te doen. Wel jammer natuurlijk voor al die mensen die al met vakantie zijn, vierdaagses moeten lopen of fietsen, dagtochtjes, schoolreisjes enz. enz.

Ik mag dus gewoon binnen blijven en probeer het poppetje te maken, voorzover mijn handen het toelaten want die hebben er af en toe gewoon geen zin meer in......



Ik vind het nog leuk om jullie iets anders te laten zien. Een paar weken geleden heb ik onderstaand mandje gemaakt van een patroon van Dorry. De techniek waarmee dit gedaan is heet crazy quilten. Dit houdt is dat je voortdurend lapjes op de naaimachine overelkaar heen naait, zonder dat je rafels krijgt. Het is een nauwkeurig werkje maar leuk om te doen. Natuurlijk heb ik af en toe gesjoemeld en over een randje/rafeltje een kantje genaaid zodat de rafels niet te zien waren. Je moet tenslotte wel creatief zijn hè? Het hart ligt op tafel en het past mooi in mijn tas als ik wegga. Ik heb het mooi afgewerkt met bedels enzo. (enne nee, ik maak ze nog niet op bestelling)





ik laat jullie de resultaten van het poppetje snel zien.

groetjes

Wietske