zaterdag 28 juli 2012

Ochtendstond..........


Zoals gewoonlijk liep mijn interne wekker veel vroeger af dan bij de meesten van jullie, wij zaten dus al heel vroeg buiten te genieten van ons ontbijtje. Mijn lief heeft zijn wekker maar op die van mij afgestemd, anders spreek je elkaar niet zo vaak. Door alle vliegreizen die hij altijd gemaakt heeft is hij geen ochtend- en geen avondmens. Hij past zich altijd makkelijk aan.

Het kan wel eens lastig zijn om vroeg wakker te zijn maar het heeft ook zo zijn voordelen. We zouden een lange drukke dag krijgen en met deze warmte, (die ik overigens koester hoor) kun je maar beter vroeg beginnen. De weersvoorspelling hadden we al gelezen en de eerste voortekenen daarvan waren al vroeg zichtbaar.



We besloten om nog even naar de poesjes van jongste en schoonzoon te gaan om hen te vertellen dat de baasjes vervroegd naar huis komen. Luxemburg is schitterend maar zoooo warm en de camping was zooooo vol.
Daarbij had het jonge stel al heel wat gezien en vinden het ook wel fijn om nog een weekje thuis te zijn.
 En dus fietsten wij voor 7 uur al door de stad. En dan valt er van alles op, vooral de stilte.




 De markt wordt klaargemaakt voor een lange warme dag.


Ongelooflijk, we kwamen echt niemand tegen.

Om een uur of 9 zijn we naar Maastricht gereden en je snapt het al. Voordat er sprake was van enige activiteit moesten we eerst een spelletje doen met Laurens, de uitleg had ik al in de auto gehad, dus we konden ook nu vrijwel direct beginnen. Dit keer had hij gekozen voor ganzenbord, ook leuk..........


De mama van Laurens won dit keer.



Nadat Valentijn mij nog had uitgelegd hoe een ipad werkt, konden we vertrekken voor een lunch-op-terras-tegen-de-Sint-Pieter-aan.
Het was er goed te doen ondanks de hitte, en we hebben er een heerlijk broodje gegeten.



Terug in de auto, die in de schaduw stond, zagen we dat de temperatuur toch wel erg aan het oplopen was en omdat we ook nog even langs zusje op de camping wilden om mijn zonnebril te halen en de benodigdheden voor mijn hardanger- avontuur dat in de loop van de week gaat starten, besloten we om Maastricht maar snel te verlaten.

Aangekomen op de camping (nog steeds onder de rook van Roermond) zat zusje met hond en man heerlijk in de schaduw, nou ja heerlijk.......
Zelfs in de schaduw was het nu niet zo prettig meer, maar zusje borduurt onverminderd door.



Let op het detail, in het envelopje staan mijn initialen. Het is erg mooi geworden en zusje heeft er ongelooflijk veel plezier in. Ik ben trots op haar! Ze heeft nog een lapje voor de borduurrol erbij gekocht dus voorlopig kan ze vooruit.
Ze hadden de dag ervoor Thorn nog bezocht en een paar mooie foto's gemaakt.



Och....., als je toch eens zo borduren kon.

Intussen belde middelste dat het onweer in Maastricht in volle hevigheid losgebarsten was en omdat wij in den Bosch nog wat boodschappen wilden doen en jongste en schoonzoon nog even welkom wilden heten zijn we vrij snel doorgereden.
Enne ja hoor, de zonnebril zit weer in de tas.

Straks vertrek ik naar Tilburg naar Dorry om te leren appliceren. Dorry organiseert een aantal zomersessies en volgens mij kan ik nog wel het een en ander leren op dit gebied.

Morgen dus een verslagje!

groetjes

Wietske