zaterdag 14 juli 2012

Vrijdag de 13e!

De dag begon zo leuk gisteren. Hoezo vrijdag de 13e? Daar heb ik echt nooit last van hoor. Ik had me voorgenomen om de laatste vlinder van de eerste rand te gaan borduren en aangezien ik alleen maar even naar de markt hoefde lag er een heerlijke lange dag voor me om dit randje af te gaan maken. Halverwege de dag voelde ik dat er iets niet goed zat bij de vlinder, het klopte gewoon niet. Ik kon alleen absoluut niet traceren waar de fout zat. Nou sjoemel ik wel vaker een keer als het niet helemaal klopt maar dan gaat het maar om een paar kruisjes.
Ik ben anders op borduurgebied heel wat gewend, vroeger borduurde ik moeiteloos het ene wandkleed na het andere.



Na de middag heb ik er een punt achter gezet. De vlinder moest weer uitgehaald, er is geen ontkomen aan. Ik vind dit sowieso een lastig patroontje. Maar uithalen? ik heb er toch zo'n hekel aan. Na een half uur tobben was ik er zo zat van dat ik het aan de kant heb gelegd. Maar eens even mijn lief goed in de ogen kijken vanavond.


Saartje merkte gewoon dat ik niet in mijn hum was en kwam gezellig aandacht trekken vlak voor mijn neus.



Ik besloot om een volgende rand (ik moet er immers nog 3 doen) gewoon een andere vlinder te maken met andere kleurtjes voor de broodnodige afwisseling. En aangezien ik toch nog de stad in moest kon ik gelijk even bij Pipoos binnenlopen. Mijn dames hadden ook aangegeven dat  de keus van hun jurken af en toe wel een ietsje vrolijker mocht dus wie weet.........

Ik ben goed geslaagd bij Pipoos, daar liggen tegenwoordig ook de Tilda stofjes, en de sfeer en de kleurtjes vind ik goed passen. Ik heb er nog de nodige bijpassende kantjes en knoopjes bijgekocht, tenslotte moeten de bloemen dan ook wel meedoen in die kleur.




Direct gistermiddag maar even een Dolly gemaakt en ik ben blij met het resultaat. het wordt er inderdaad iets vrolijker van in hun verblijf.
Ik heb uiteindelijk een makkelijke vlinder uitgezocht, leuk geel garen erbij, manlief heeft het patroontje voor mij vergroot enne...... nee, echt hij bood het zelf aan hoor!!!




Nou ja ik ben vrijdag de 13e ook alweer vergeten. Vanavond komt vriendinnetje met haar man eten, gezellig. Ik had gehoopt om buiten te kunnen zitten maar dat zal niet lukken.

Zusje is aan het inpakken voor de vakantie, maar we houden natuurlijk contact. Als het weer niet al te slecht is blijft ze wel een beetje in de buurt. Ze heeft op de valreep nog even een mooie tas gemaakt voor de vakantie. kijk dat vind ik nou knap!


Fijne (droge?) dag

groetjes

Wietske