dinsdag 31 juli 2012

Ziezo


De kop is er weer af. Maandag is altijd zo'n dagje waarop je van alles wilt, en moet, maar wat dan soms toch weer anders loopt. Ik had me voorgenomen om heel veel te doen, maar bleef toch een beetje steken in huishoudelijke klussen, boodschappen doen enz.

Ben goed geslaagd bij een heerlijke winkel waar de zomer gardarobe nu even bijna niets meer kost. We gaan tenslotte in januari weer naar Curacao en de vorige keer merkte ik toch dat de -dagen-voor-de-korte-broek-iets-meer-waren-dan-dat-er-in-mijn-koffer-zat! En met de kerst koop je nou eenmaal geen sandalen en korte broek......
 Voor 100,-- euro kocht ik 2 korte broeken en 6 shirtjes. Nou ja, op deze manier kun je nog eens een keer een extra quiltlapje kopen nietwaar?
Tja, en als jongste dan nog een uurtje komt kletsen omdat ze toevallig in de stad loopt en vriendinnetje belt gezellig  omdat ze weer terug is van vakantie, dan is de dag snel om natuurlijk.

Met zusje en de hond en haar man gaat het nog steeds prima, morgen vertrekken ze van de camping onder de rook van Roermond en reizen ze door naar een camping bij Maastricht, vlak bij waar middelste woont. Dus van enig contact zal vast nog wel eens sprake zijn, mits het weer goed blijft natuurlijk en middelste moet wel tijd hebben voor gezelligheid. Ze brengt een paar keer per week de kindjes in de bakfiets helemaal over de brug de stad in naar het kinderdagverblijf en BSO, dus naar de sportschool hoeft ze niet, haar figuur is na de geboorte van Valentijn weer helemaal in vorm. Ze geniet overigens erg van de omgeving in Maastricht en stuurde mij gisteren een paar foto's toe.



Maar, ik dwaal af, we hadden het over zusje. Ze is erg actief met van alles en nog wat zelfs in haar vakantie, maar vooral in het borduren heeft ze op dit moment erg veel plezier. Ze heeft een paar pakketjes voor een habbekrats op de kop getikt, dus ze kan weer vooruit.




Ook de bloemen gaan goed, voor wie het nog niet weet: we maken samen bloemen, hebben samen de stof gekocht en naaien straks alle bloemen op een sprei die zusje thuis heeft. Ze heeft deze deken al een poos, hij is effen van kleur en de bloemen passen er prachtig op. Zo samen met iets bezig zijn geeft veel plezier en we hopen dat de sprei straks nog een poos op het bed van onze moeder kan liggen. Onze mams is erg op leeftijd maar ze is nog goed bij de tijd en we genieten er heel erg van dat ze er nog is.

Zusje en haar man moesten de afgelopen dagen boodschappen doen en Noah kon niet alleen in de auto blijven, het was er veel te warm. Dus mocht ze mee de winkel in.



 De mevrouw aan de kassa vroeg aan zusje of ze een " koekje"  mocht..........

Noah heeft een aparte tent in de grote tent voor zichzelf. Wat een luxe.


Ik heb  natuurlijk wel iets gedaan hoor. Bloemen en dubbele hexagonen geknipt en een armpje aangenaaid aan een van de meisjes.




In plaats van de sterren maak ik dubbele hexagonen, deze zijn heel makkelijk te maken, geleerd bij Marijke en ik vind ze zo mooi.

Het armpje van het dansende meisje heb ik er met "needle turn" opgenaaid. Ik zal het leren maar het blijft een lastige bezigheid voor " een quiltster die nog niet zoveel ervaring  en vaak zere handen heeft".

Maar het komt goed, de aanhouder wint.

groetjes en een fijne dag

wietske