vrijdag 5 oktober 2012

Retourtje Zwolle



Er ging gisteren eens helemaal niets mis met de trein (wat een zegen om eens in een trein te zitten met zoveel minder pijn in je rug.  Ja ja de zenuwblokkade helpt echt hoor).

Nou ja een ding en dat was mijn eigen schuld dan natuurlijk. Ik had net een nieuwe kortingspas gekregen en die schijn je dan te moeten aanmelden.



En dat had ik niet gedaan. Bijna wilde de conducteur mij een boete geven maar toen hij mijn schattige borduurwerkje zag vond hij het te aandoenlijk denk ik.


"Ik bel wel even" zei hij, en ja hoor ik stond geregistreerd als keurig burger en dito betaler, dus als ik op station Zwolle even met mijn kaart naar de mevrouw achter het loket ging zou zij mij wel verder helpen.

"Denkt u er wel aan dat de papieren kaartjes er per 1 januari helemaal uitgaan?"

Jullie zijn dus gewaarschuwd! Als je nog geen OV chippas hebt ........

Zusje was echt jarig gisteren, er hingen 3 ballonnen in de kamer..



En Noah was helemaal onrustig ondanks het feit dat ze er 's morgens langdurig uit geweest was en heel veel geplast had. Daar kwam het dus niet van. Misschien merkte ze dat het dierendag was of kwam het omdat het op-een-na-jongste-zusje, en schoonzusje er ook al waren?




Zij hebben beiden een hond en nog heel veel huisdieren, en dat moet Noah misschien gemerkt hebben.
Hoe het ook zij, het was zo gezellig en zusje kreeg mooie cadeautjes.






 Deze lapjes hebben we in Canterbury gekocht. Zusje is ook van de muziek dus ze gaat er wel eens wat moois mee doen.



Het-op-een-na-jongste- zusje en schoonzusje moesten nodig weg, zij wilden nog naar mams in Groningen onder het mom: Nou we toch in de buurt zijn is Zwolle- Groningen maar een eitje.
Ze stonden op het punt om weg te gaan toen nichtje Wieteke langskwam.

Herkennen jullie haar nog? Ze trouwde eind juni en mochten jullie haar nog willen zien als de allermooiste- bruid-die-2 dagen-de-bruid was-moet je maar even terugbladeren in mijn blog naar eind juni. Daar staat een mooie reportage van haar blauw-witte bruiloft die tot in het kleinste detail in deze kleuren was doorgevoerd.

Maar goed, zoals dat zo vaak gaat; begroeten werd ook afscheid nemen, de zusjes moesten toch echt door want het is niet leuk als mams lang moet wachten.



 Ik wil ook mee naar Groningen


Zusje had de nodige aanloop van schoonouders en nageslacht. De kindjes kwamen allemaal en zusje had een mooi cadeau gevraagd: De boerderij van Playmobiel. Dat vind ik nou origineel.




Het was een bijzonder blij en geslaagd feest.

Helaas heb ik de kindjes niet meer gezien, wij moesten nog naar Eindhoven voor een koorrepetitie, dus de trein vertrok op tijd uit Zwolle. Geen tijd meer gehad om steekjes te zetten, maar vandaag gaat het wel weer lukken, ik hoop in ieder geval het borduurtje af te hebben.
Morgen dus weer meer.

groetjes

Wietske