dinsdag 22 september 2015

Als wachten zo ontzettend lang duurt……..

Dan ben je blij met iedere afleiding

Mijn eerste blokje is een feit van de "Life is beautiful" van Helen Stubbings. 


En nr. 2 ligt klaar om gestitcht te worden.
Ik heb gekozen voor blauw met bruine sashings.


Heerlijk, ik kwam er achter dat de cirkels van Susan Smith de juiste afmeting hebben

Voor de  achterkant van de stitches gebruik ik H 410 zodat de stof niet trekt.


Inmiddels zijn er al heel wat blokken af van de Daisies, patroon  van Betty Prins.


en een eerste bloem zit er op.
Omdat de festonsteek voor mij niet weggelegd is (te slordig vind ik zelf) borduur ik er een rijgsteekje om heen en "needle turn" ik.

Vandaag maar eens wat andere bloemen proberen.


Gelukkig, het tuincentrum is open zodat we er samen met Isabel even heen kunnen voor de broodnodige afleiding.

Ze moet nu leren dat het belangrijk is om in de grote wereld een hand te geven op straat en daar zijn we uitgebreid mee aan het oefenen geweest.


Prachtige herfst - items zagen we en we hebben wat kleinigheidjes gekocht om de winkel in herfstsfeer te brengen.


Haast niet van "echt" te onderscheiden

De opbouw voor kerst is al in volle gang.


Het is prachtig weer en Isabel en de poezen zijn nu zo aan elkaar gewend dat ze veel optrekken met z'n drietjes



Hele gesprekken worden er gevoerd met de bloemen. Wij snappen er niets van, ik denk de bloemen ook niet……

Ik doe nog maar eens een duik in mijn grote trommel met blokken voor de "Les Soeurs" en zie dat ik er nog lang niet ben….


En dan, eindelijk het verlossende telefoontje om 5 over 5:
"mam, ik heb 

de B*A*A*N"


En wij zijn zo ontzettend blij!!!!!!

Fijne dag

groetjes

Wietske