donderdag 19 mei 2016

Poëzie….

De Stonefields…

Wat hield en houdt het ons nog steeds in de ban. 

Prachtig ontwerp van Susan Smith.
Suus liet gisteren zien hoe ver ze is.
De blokken zitten in elkaar.

Geniet gewoon even mee met de overbekende 121 blokken


Het liefst zette ik ze allemaal op de foto, maar dat gaat nou eenmaal niet


werkelijk ongelooflijk


poëzieplaatjes, stuk voor stuk


En zo ontzettend netjes


We bleven er maar naar kijken,
alleen die kleurtjes al…….


We laten ons verrassen hoe de afwerking wordt,


Ze is er nog niet helemaal uit wat ze gaat doen, maar dat komt vanzelf


Drukke tafel gisteren, de hele dag door veel aanloop en


vooral veel gezelligheid en mooie werkstukken


Henny breit tussendoor even aan een sjaal


als ze niet met de Bluebird Lane bezig is


3 dames kwamen op de koffie, waarvan er 2 mee naar Nantes geweest zijn.
We kregen daar een pakketje om een speldenkussen te maken van Petra Prins stofjes en deze beide dames hadden hem al af.


Marijke nam de 

MAP 

mee

groot - ruim - mooi. Mijn blokken van de Camelot passen er moeiteloos in. En heb ik eens wat minder ruimte nodig?
Geen probleem, ik rol hem op met inhoud en doe er een lint omheen.

De voorkant is overigens van mijzelf hoor. Eén van de blokken van de Antieke van Di Ford die ik 

"over"

had
-----------


Mooi wit flanel waar de stofjes heerlijk aan vast blijven plakken.

Dank je wel Marijke, ik ben er reuze blij mee.


Wat er ook moeiteloos in past is mijn eerste blok van "Nederlands erfgoed".


Helemaal tevreden ben ik niet.
Toen ik hem gisteren wat wilde bijstrijken begonnen de witte blokjes te verkleuren. Die heb ik vervangen door rode.

Ook mooi maar het lijkt nu net of de ster er scheef in zit.
Nog een keer uithalen gaat niet, sommige stoffen zijn door de hoge leeftijd zo dun dat ik het er niet meer onbeschadigd in krijg.

Ik laat het even rusten en zie later wel weer.
Vandaag geen activiteiten, dus de winkel is dicht tot morgen. 

Dan gaan we om 10 uur weer open, er is een Bee tot 12.30 uur en morgenmiddag komt Juud weer voor de beginnerslessen.

Zaterdag de laatste Dear Jane lessen en we gaan quilten met de hand.

fijne dag vandaag

groetjes

Wietske